MUMIO - Dla Firm
Pokaż baner Przejdź do strony

O nas

Mumio – legenda sceny i ekranu

Mumio w Polsce znają niemal wszyscy: miłośnicy kina, teatru i dobrego humoru. Setki zagranych spektakli, najważniejsze nagrody branżowe i artystyczne, a do tego nakręcone filmy i wydane książki – Mumio stworzyło swój własny styl. Bazuje on na ciepłym, acz absurdalnym humorze, wymieszanym z dużą ilością improwizacji i muzyczno-taneczną zabawą na scenie. Równocześnie obok kariery scenicznej grupa dała się poznać polskim widzom dzięki cyklowi reklam telewizyjnych sieci Plus, które stały się kultowe. Ta niespotykana dotąd fuzja sztuki i biznesu dała początek zupełnie nowej jakości na polskim rynku reklamowym.

Wszystko zaczęło się w 1995 roku w katowickim Teatrze Gugalander. Niedługo później pojawiło się Mumio, jakie znamy dziś. Fenomenalnie przyjęte spektakle „Kabaret Mumio”, „Lutownica, ale nie pistoletowa, tylko taka kolba” oraz najnowszy „Welcome Home Boys” bawią miłośników niebanalnego humoru oraz wysokiego kunsztu aktorskiego. Obrodziły także licznymi nagrodami m.in. Wiktorem w kategorii „Najwyżej ceniony piosenkarz lub artysta estrady” oraz Teatralną Nagrodą im. Leona Schillera. W sumie Mumio zagrało te spektakle kilkaset razy.

W 2005 roku nadszedł kolejny, ważny moment w historii grupy. Wtedy pojawiły się bezprecedensowe reklamy telewizyjne dla telefonii komórkowej. Były one czymś absolutnie nowym w polskim środowisku reklamowym. Za reklamy grupa Mumio otrzymała liczne nagrody, m.in. dwukrotne Effie za mierzalną skuteczność kampanii reklamowej.

Marcin Mieszczak

Obecny skład Mumio: Dariusz Basiński, Jacek Borusiński, Tomasz Drozdek oraz gościnnie Jadwiga Basińska. 

„Mumio” zachwyciło mnie całkowitą oryginalnością. Nie było tam nic powtórzonego po kimkolwiek, nawet po jakichś dobrych wzorcach. Tam było wszystko nowe, „odsiebne”, że tak powiem i znakomite. Chwilami wręcz płakałem ze śmiechuJeremi Przybora

Patrzę na nich z zazdrością i zachwytemStanisław Tym

„Kabaret Mumio” – każde ich pojawienie się w telewizji powoduje, że autentycznie wybucham śmiechem. Wynika to z charakteru ich dowcipów. Są surrealistyczne, irracjonalne, bazują na pomysłach, których nikt wcześniej nie wykorzystałMarek Niedźwiedzki

Opinie klientów